Известие

Collapse
No announcement yet.

Обслужване на Twin Spark

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Обслужване на Twin Spark

    В тази тема мисля да обсъдим кое е задължително и кое е пожелателно да се смени при обслужване на нашите бензинови(4цил) алфички.

    - Свещите са ясни - когато са за смяна се усеща, почват детонации, а и ако ги извадите се вижда с просто око в какво състояние са.
    - Филтъра е евтин, а и не е фатално ако забравим да го сменим.

    Болната тема е ангренажа и нещата покрай него, на които не можем да преценим състоянието..

    В книжката пише да се сменя на 60 000km или 3 години. Хубаво.
    Обаче нищо не пише за ролките и водната помпа.

    Три въпроса имам аз:

    1. Ролките ако не шумят, трябва ли да се сменят?
    2. Водната помпа ако е наред... ?
    3. Като се сменя ангренаж (с пети) сменя ли се и гарнитурата на капака на клапаните?

    Моята кола конкретно е обслужена пълно преди 40к км и 3 години.
    Каня се лятото да сменя ангренажа, но за останалите неща се колебая?
    156 2.0TS

  • #2
    Ремъка се къса най-често от повредени ролки или помпа, филтъра ако не го сменяш ще гори повече.
    На моя дизел ремъка и ролките са на около 10 години и стотина хил. км. но така съм преценил, че трябва.
    Не всички, които се скитат, са изгубени.

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
      В тази тема мисля да обсъдим кое е задължително и кое е пожелателно да се смени при обслужване на нашите бензинови(4цил) алфички.

      - Свещите са ясни - когато са за смяна се усеща, почват детонации, а и ако ги извадите се вижда с просто око в какво състояние са.
      - Филтъра е евтин, а и не е фатално ако забравим да го сменим.

      Болната тема е ангренажа и нещата покрай него, на които не можем да преценим състоянието..

      В книжката пише да се сменя на 60 000km или 3 години. Хубаво.
      Обаче нищо не пише за ролките и водната помпа.

      Три въпроса имам аз:

      1. Ролките ако не шумят, трябва ли да се сменят?
      2. Водната помпа ако е наред... ?
      3. Като се сменя ангренаж (с пети) сменя ли се и гарнитурата на капака на клапаните?

      Моята кола конкретно е обслужена пълно преди 40к км и 3 години.
      Каня се лятото да сменя ангренажа, но за останалите неща се колебая?
      На 1 и 2 ще ти отговоря с 2 въпроса.
      1. А ако някоя блокира след х месеца?
      2. А ако протече след х месеца?


      Comment


      • #4
        Относно ангренажа на 3 години аз сменям само съдържащите полимери детайли (за 3 години въртя около 25К). Т.е ремъка и паразитната ролка. Обтяжната ролка и водната помпа ги сменям на 60К, без значение времето.
        Гарнитурата я сменям при всяко отваряне на капака, като допълнително мажа тънко главата с маслоустойчив силикон.
        Last edited by ecotronic; d.m.y г., 18:12.


        159 1.8 MPI
        166 2.0 TS (ex)

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от dhtj Покажи съобщение
          Обаче нищо не пише за ролките и водната помпа.

          Три въпроса имам аз:

          1. Ролките ако не шумят, трябва ли да се сменят?
          2. Водната помпа ако е наред... ?
          3. Като се сменя ангренаж (с пети) сменя ли се и гарнитурата на капака на клапаните?
          Ролки смених преди 8 години и почти 300 хиляди км.....още не съм ги пипал от тогава......ремъка смених преди няколко месеца - беше на същата възраст и км.....не ми се наложи, просто превантивно......можеше да изкара и още мисля.....
          Водната помпа е на възраста на ролките.....два пъти лъхнах гарнитура на глава заради термостат и радиатор, но не я смених.....
          Гарнитурата на клап е на същата възраст, свалял съм го 3 пъти, и обратно пак с силикон......не тече, сълзи от неква шибана шпилчица от изпуск колектор дето ми писна да я правя и съм я отсвирил......
          "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
          F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
            Ролки смених преди 8 години и почти 300 хиляди км.....още не съм ги пипал от тогава......ремъка смених преди няколко месеца - беше на същата възраст и км.....не ми се наложи, просто превантивно......можеше да изкара и още мисля.....
            Водната помпа е на възраста на ролките.....два пъти лъхнах гарнитура на глава заради термостат и радиатор, но не я смених.....
            Гарнитурата на клап е на същата възраст, свалял съм го 3 пъти, и обратно пак с силикон......не тече, сълзи от неква шибана шпилчица от изпуск колектор дето ми писна да я правя и съм я отсвирил......
            +1 Преди 9 години смених само ремък,и така до сега около 120 000 км.Напоследък имам неустановени шумове,и другата седмица,ще сменя най-после и ролките,но мисля да не пипам помпата.Нямам никакво доверие относно "нови" авточасти.Иначе гарнитурата на капака и аз съм я лепил два пъти,но този път ще рискувам с нова.
            Alfa Romeo 156 1.8 TS'99 144+

            Comment


            • #7
              +1 карайте и не сменяйте навреме ролки и ремъци, така се върти икономиката все пак.Тия в сервизите и те хляб ядат, вместо 300 тина лева за труд, ролки и ремъци, и половин ден без кола, се отива на 1к. и се остава за кола за по-дълго време, пък ако сме на път някъде, и пътната помощ и тя се включва в яденето на ляба, ма там е намазан и с масълце и луканчица отгоре. Не знам каква смелост имате да натоварите жената и детето и да отцепите за Гърция примерно и да знаете че не сте си сменили ангренажа, аз лично нямам.

              Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
              .....два пъти лъхнах гарнитура на глава заради термостат и радиатор, но не я смених.....
              На коя фирма беше термостата и колко струваше ?
              Last edited by thecleaner; d.m.y г., 10:26.
              Fiat Punto 1.4GT 1996
              Hyundai Tucson 2.0 2007
              Renault Clio 1.5 2019

              Comment


              • #8
                За това се карат евтини коли, чупи се мотора и си купуваш нова.
                Не всички, които се скитат, са изгубени.

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                  За това се карат евтини коли, чупи се мотора и си купуваш нова.
                  Туинспарк се намира с малко повече късмет за около 200лв работещ, ако можеш да си го качиш сам или имаш приятел с който да го качите, защо трябва да се хвърля колата ако другото е здраво по нея?

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
                    Туинспарк се намира с малко повече късмет за около 200лв работещ, ако можеш да си го качиш сам или имаш приятел с който да го качите, защо трябва да се хвърля колата ако другото е здраво по нея?
                    Има разни варианти, разбира се най- добре да се сменя ангренажа понякога, мен ме спира неизвестността на новите части и не знам този който ще сменя какво е пил снощи и в какво настроение е.
                    Задоволявам се с това веднъж в годината да превъртя ремъци и да ги огледам.
                    Не всички, които се скитат, са изгубени.

                    Comment


                    • #11
                      Не мога да повярвам че това е форум на фенове на Алфа Ромео или най-малкото на хора които си потдържат колите.... Нищо не сменяйте по предписание това е само и само да лапат тия измамници по сервизите..


                      П.с. снимките са от ТС на 52000км
                      Attached Files
                      Alfa Romeo 146 2.4JTD '00 230hp
                      Alfa Romeo 166 2.4JTD 175hp FL '04 - на части
                      Mercedes Benz ML270 CDI FL '03
                      Mercedes Benz A170 CDI FL '01
                      Yamaha FZ1 Fazer 150hp '08

                      Comment


                      • #12
                        То няма гаранция, скъсах ангренаж на 12000 км докато излизам от гаража.
                        Не всички, които се скитат, са изгубени.

                        Comment


                        • #13
                          На 52 000 или на 520 000 км.?Щото това ако е на 52К км тоя е за убиване.Щото моя гони 400К км и няма и помен от такава чернилка и гняс.
                          АлфаРомео 146 1.4 16V 103hp skype name billyboy2203/ ICQ: bili`- 166537162

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от thecleaner Покажи съобщение
                            На коя фирма беше термостата и колко струваше ?
                            Чесно казано не помня, върти ми се в главата че беше Вернет, но може и да бъркам.......затвори на спускането преди Ихтиманския мотел на Тракията и на изкачването след него не се отвори.......
                            "Anybody that tells me a good car is one that is light with low power to weight ratio is an amateur" - Kazutoshi Mizuno-designer of Nissan GTR
                            F=M x A - Исак Нютон - amateur.....

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от ФЕРАРИСТ Покажи съобщение
                              Чесно казано не помня, върти ми се в главата че беше Вернет, но може и да бъркам.......затвори на спускането преди Ихтиманския мотел на Тракията и на изкачването след него не се отвори.......
                              Ма тва от тия модерните, де се набиват в маркуча ли ?
                              Fiat Punto 1.4GT 1996
                              Hyundai Tucson 2.0 2007
                              Renault Clio 1.5 2019

                              Comment

                              Working...
                              X